Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولسخت افزار

عرضه بی‌سروصدای پلی استیشن 5 سبک در ژاپن

300 گرم سبک‌تر!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت سونی به تازگی به صورت بی‌سر و صدا پیش فروش سری جدیدی از کنسول‌ پلی استیشن 5 را آغاز کرده که می‌توان نام آن را پلی استیشن 5 سبک گذاشت. این سری جدید بر اساس کنسول دیجیتالی PS5 است و فعلاً تنها در ژاپن در دسترس قرار می‌گیرد.

این پلی استیشن 5 جدید که شماره مدل آن CFI-1100B01 اعلام شده، 3.6 کیلوگرم وزن دارد که نسبت به مدل اوریجینال، 300 گرم سبک‌تر است. این مدل جدید همچنین در زمینه اتصال پایه به کنسول نیز استایل جدیدی دارد اما ابعاد و دیگر جزئیات آن کاملاً مشابه با مدل اولیه است.

نسخه جدید پلی استیشن 5 دیجیتالی در ابتدا برای کشور ژاپن در دسترس قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود برخی از خرده فروشان این نسخه جدید را هم‌اکنون ارائه نمایند. این در حالی است که کنسول پلی استیشن 5 دیجیتال (مدل بدون دیسک درایو) هم‌اکنون در فروشگاه پلی استیشن ایالات متحده (US) با اتمام موجودی مواجه شده است تا همچنان مشکل کمبود موجودی این کنسول محبوب در دنیا خودنمایی کند.

پلی استیشن 5 سبک

تولید کنندگان کنسول‌های بازی همیشه سعی می‌کنند با پیدا کردن راه‌های مختلف در گذر زمان، هزینه ساخت محصولات خود را کاهش دهند. از آنجایی که این شرکت‌ها کنسول‌های خود را (به خاطر رقابت بازار) با ضرر به فروش می‌رسانند، این تصمیمات و تغییرات ریز در کاهش وزن و موارد دیگر، می‌تواند بخشی از این ضرر را جبران کرده و در طولانی مدت، وضعیت را برایشان بهبود بخشد. این کاهش 300 گرمی وزن پلی استیشن 5 نشان می‌دهد که سونی در زمینه معماری کنسول، تغییرات جزئی و ریزی را به وجود آورده اما هم‌اکنون هیچ اطلاعات خاصی درباره این موضوع در دست نداریم.

با این که به نظر نمی‌رسد سونی برای رسیدن به این کاهش وزن به سراغ SoC یا چیپ اصلی کنسول رفته باشد، اما امکان دارد با تغییر در سیستم خنک‌سازی یا منبع تغذیه سیستم، کاهش وزن را میسر ساخته باشد. حدس اصلی ما درباره بحث کاهش وزن پلی استیشن 5 جدید نیز همین منبع تغذیه و برق رسانی به سیستم است. ممکن است سونی با همکاری AMD موفق به ابداع راه بهتر و مؤثرتری برای برق رسانی به سخت افزار کنسول پیدا کرده باشد و همین موضوع، PS5 سبک را برای کاربران به ارمغان آورده است. با این حال، همچنان منتظر اطلاعات دقیق‌تری از طرف سونی هستیم.

نظر شما در مورد پلی استیشن سبک چیست؟ به نظر شما سونی با چه راهکاری موفق به کاهش وزن کنسول نسل نهمی و محبوب خود شده است؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Tom's Hardware

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا